Sommarbyxan - Summer trousers

Kläder - Clothes / Byxor, Ohlssons Tyger, Scrap cloth, Stuvbit, Trousers / Permalink / 0
 
Jag är så glad över att jag äntligen kommit igång med min sömnad under sommaren. Det har verkligen varit något jag saknat men inte haft tid till under terminerna. Jag ska försöka få tid till det under hösten. Har bestämt mig för att äntligen sy en jacka av ett tyg jag haft liggande i massor av år. Den som spar han har...
I somras sydde jag bland annat dessa härliga byxor av ett fantastiskt tyg jag hittat på stuv (som en äldre dam nästan snodde ur händerna på mig i butiken!). Jag gillar verkligen mönstret. Lite grafiskt och art nouveau eller hur?
 
I'm so happy that i finally got started with my sewing again this summer. I haven't had time over the year to do much, but have now promised myself to continue during the autumn as well. We will see how that turnes out. I would really love to make a jacket from some fabric I have had lying in my cuboards for years...

What I made these wide trousers this summer of a fantastic fabric (an old lady almost nicked from me in the shop!) with this lovely graphic pattern. A little Art Nouveau isnt't it?

Liknande inlägg

Till top