Värmande vinterarmband - Warming Winter Bangle

Smycken - Jewellery / Armband, Bangle, Christmas, Felt, Filt, Folklore, Jul, Vinter, Winter, pom pom / Permalink / 0
 
 
Vintern är här trots att snön saknas oss här i norrland. För en tid sedan provade jag att göra ett värmade armband av filt. Det var bara ett test och tiden var knapp så det blev inte så exakt och snyggt som jag tänkte, men i efterhand tycker jag om den ruffa känslan det gav. Tanken var att jag skulle göra ett par olika och sälja på Pilgatans julmarknad i början av december, men då blev jag sjuk och kunde helt enkelt inte skapa fler. Men jag har i allafall ett som jag kan bära själv så här i jultider. 
 
WInter is now here, although the snow is missing for us here in the North. Some time ago I'd try to make a warming winter bangle of felt. It was just a test when time was short. Hence, the unevenness and all. But retrospectivly I kind of like the roughness of it now. The thought was to make a couple of different ones to sell on the yearly Handy Craft Christmas Market at Pilgatan in the begining of December. However, I needed to cancel it when I fell ill and found no time to finish them off. Nevertheless, at least I have one myself to wear over the Christmas holidays.
 

Liknande inlägg

Till top